Ahad, 7 April 2013

Misi Sinar Harapan: Mahligai Hafiz Hampir Siap..Alhamdulillah

Assalamualaikum

ZIARAH MISI MAHLIGAI

Nama: .MOHAMAD AMIRUL HAFIZ B. MUSTAFA, 13 tahun
Tempat:  Kg.Kubang Pak Hitam,Meranti,Pasir Mas, Kelantan
Tarikh: 26 Mac 2013
Status: Anak yang menjaga ayah, Pak Cu Pa yang terlantar sakit.


Alhamdulillah rumah Hafiz & ayahnya sudah hampir siap. Cuma tinggal tingkap yang akan dipasang daunnya..Mereka berpindah ke rumah ini pada musim banjir lepas, dalam bulan Disember 2012. 

Jutaan terima kasih kepada semua dermawan & sahabat yang menghulurkan sumbangan sama ada dalam bentuk harta, kudrat & masa. Semoga Allah lipatgandakan rezeki & kebahagiaan serta permudahkan segala urusan tuan puan.

Jutaan terima kasih kepada sahabat2 pengantara Mie GSTK, T.Hj Rushdan, En Wan Hamdan(Wan WHA) dan Tabung NurQaseh serta semua yang terlibat. Semoga Allah pandang usaha kita ini dan dapat terus menerima bantuan Allah untuk terus berbakti.. 

Jutaan terima kasih buat sepupu Hafiz yg dipanggil Mak Jah yang sudi izinkan didirikan rumah di atas tanahnya, berhampiran rumahnya. Senang nanti Mak Jah nak jenguk2 mereka..

Pak Cu Pa masih lagi terlantar lesu..tidak dapat bangun dan bertutur dengan sempurna. Setiap kali kami berbincang pasal Hafiz, Pak Cu Pa akan merintih menangis. Kami faham ..Pak Cu takut ada orang datang ambil Hafiz..dia takut kehilangan. Hanya Hafiz yang setia menemaninya..

Kami ada berbincang untuk lakukan sesuatu demi menjamin masa depan Hafiz.. Keciciran dari alam persekolahan sejak berumur 10 tahun, dan berkorban masa kanak-kanaknya menjaga ayah..

Insya-Allah semoga ada jalan terbaik untuk Hafiz meneruskan persekolahan tanpa mengabaikan ayahnya..

Di bawah ada gambar2 terbaru semasa ziarah Misi Sinar Harapan baru-baru ini..Untuk kisah sebelumnya, boleh diikuti di sini  Misi Mahligai: Hafiz .



RUMAH LAMA HAFIZ




 
 MAHLIGAI BARU HAFIZ


Rumah baru Hafiz



Bahagian depan
Bahagian belakang

Pak Cu Pa cuma mampu menangis...



Hafiz berharap utk kembali ke sekolah..tapi tetap risaukan ayahnya..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila titipkan ulasan anda di sini