Khamis, 4 Februari 2010

Misi Sinar Harapan 1: Akhirnya ada Air & Cahaya utk Mereka





Assalamualaikum

Alhamdulillah kita sering ditemukan dengan sahabat2 yang baik, ikhlas & pemurah. Walaupun persahabatan di alam maya (cyber) ini perlukan nilai kepercayaan yg tinggi, namun Alhamdulillah halangan ini tidak pernah membataskan usaha kita membantu golongan yang memerlukan.

Dalam masa seminggu saya dapat mengumpulkan sebanyak RM1400 drp sahabat dr dalam & luar negeri. Bantuan pertama RM100 utk belian barangan dapur & keperluan asas disampaikan pada 27 Januari 2010. Diikuti sumbangan RM500 yang dapat digunakan utk menyediakan bekalan air -pam air secara sistem boring. Saluran paip air ini siap disediakan pada 3 Feb 2010. Baki duit zakat & sedekah sebanyak RM800 lagi telah diserahkan kepada sahabat saya, En Jamaluddin hari ini (5 Feb 2010) utk membeli keperluan asas utk Kak Azizah & juga penduduk2 fakir miskin di sekitar Lenggong, Perak.

Jutaan terima kasih pada En Jamaluddin & sanak saudara serta penduduk Kampung Redang Panjang, Batu Kurau, Perak atas usaha berterusan menyalurkan maklumat & membantu menyampaikan derma sahabat2 kita. Terima kasih pada Pak Long Din yg mengambil bayaran minimum malah lebih murah drp kebiasaan utk memasang pam air tersebut. Juga terima kasih pada Abang Mat yang sudi membekalkan kemudahan elektrik yang disambung dari kedainya di sebelah rumah Kak Azizah.

Terima kasih tak terhingga buat sahabat2 yang menyalurkan sumbangan. Betapa besarnya jasa kalian, semoga setiap kali air mengalir semasa mereka berwudhuk, mengambil air utk minum, masak & sebagainya..pahala juga akan mengalir utk sahabat2. Amin

Untuk melihat kerja2 pemasangan paip air & wajah2 ceria Kak Azizah & anak2 boleh lawati blog:


de'redang http://jamalhassim.blogspot.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila titipkan ulasan anda di sini