Rabu, 10 Februari 2010

Misi Sinar Harapan 2: Saluran Air utk K'Jah















Assalamualaikum

Sesungguhnya hati ini menangis apabila melihat penderitaan mereka..dan sekali lagi menangis apabila melihat kegembiraan mereka...

Hanya dengan mendapat satu saluran paip menyebabkan K'Jah & K'Zah mengalir air mata..
Bagaimana dengan kita? Betapa sumpah seranah kita hamburkan hanya kerana bekalan air kita tergendala seketika..susahnya kita? Bagaimana dengan mereka..bukan sehari..malah bertahun-tahun lamanya berjalan kaki beratus meter menapak mencari air, mengangkut dengan kudrat tulang empat kerat seorang ibu tua..

Saya rasa bertuah dilorongkan Allah untuk menemui insan2 prihatin...berapa ramai antara kita yang pernah mandi air sungai atau tali air, ulang kaji bertemankan lilin @ lampu jalan? Setelah kita berjaya menjawat jawatan tinggi & dilimpahi kemewahan..ke manakah kita? Pedulikah kita pada jiran-jiran yang daif yang semestinya mengharapkan bantuan kita.

Tahniah kepada En Jamaluddin Hassim & sahabat2 yang prihatin dari Kg Redang Panjang, Batu Kurau, Perak. Walaupun sudah hidup agak senang tapi tidak lupa pada penduduk kampung yang merana..malah usaha kami menjejaki penderitaan penduduk kampung ini telah membuka mata pihak berkuasa yang seharusnya turun padang untuk membantu mereka.

Saya melalui www.EksekutifSuri.blogspot.com sekadar menyampaikan sedekah orang ramai yang menyalurkannya melalui saya atas dasar kepercayaan sesama sahabat. Alhamdulillah hanya dalam masa 2 minggu, 2 keluarga mendapat bekalan air ke rumah mereka, dan lebih 20 keluarga mendapat bantuan bekalan asas hasil sumbangan zakat & sedekah sahabat-sahabat dari dalam & luar negeri.

K'Jah & K'Zah sebak semasa bercakap dengan saya, dan menyampaikan ucapan terima kepada semua..hanya Allah yang mampu membalasnya.

Jutaan terima kasih atas kerpercayaan & sokongan berterusan atas usaha ini...dan terus-menerus mengunjungi blog Sanggar Suri www.eksekutifsuri.blogspot.com.

Insya-Allah saya akan sentiasa menyampaikan kisah2 kehidupan dalam blog saya untuk dijadikan ikhtibar..

Info K'Zah & K'Jah boleh diikuti di blog http://jamalhassim.blogspot.com/

10 FEB 2010 - KAMPUNG BUKIT KUBUR SIMPANG TIGA, REDANG PANJANG BATU KURAU 34510, TAIPING PERAK, WAJAH SEDIH DAN KEGEMBIRAAN TERPANCAR PADA WAJAH KAK JAH DAN ANAK SERTA CUCUNYA, KISAH KAK JAH DIMASUKAN KEBLOG SAYA PADA 7 FEB 2010 TELAH PUN MENDAPAT SUMBANGAN DARIPADA HAMBA ALLAH YANG PERIHATIN MELALUI ATAS KEPERIHATINAN KAKAK ALLY DAN SUAMI DARI Eksekutif suri.com SERTA PENDERMA-PENDERMA YANG BUDIMAN TELAH MENYALURKAN SUMBANGAN SEBANYAK RM 500.00, UCAPAN TERIMA KASIH KEPADA PAK LONG DIN KERANA MENGAMBIL UPAH DAN MEMBELI PERALATAN DENGAN HARGA YANG MURAH SEBANYAK RM 300.00, BAKI WANG SELEBIHNYA SEBANYAK RM 200.00 DI PULANGKAN KEPADA KAK JAH UNTUK MEMBELI KEPERLUAN DAPUR....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila titipkan ulasan anda di sini